Saturday, January 23, 2010

Pancake veya Krep


Amerikan kahvaltilarinin vazgecilmezi olan pancake´i uzun zamandir yapmak istiyordum acikcasi birazda useniyordum. Cook Express isimli yemek kitabimdan cok pratik bir tarif buldum ve denedim gayet guzel oldu. Sahanda yumurta kaliplarini sekil vermesi icin kullandim ama siz cok yavas sekilde tavaya dokerseniz filmlerde gordugumuz yuvarlak sekli spatula ile kenarlarina sekil vererek de elde edebilirsiniz. Yaninda tabi ki maple syrup (akcaagac surubu) ve meyveler ile (ozellikle cilek, bogurtlen,yaban mersini..) cok lezzetli oluyor. Asagidaki tarife kabartma tozu kullanmadan tavaya ince bir tabaka olarak dokerseniz krep hamuru elde edersiniz. Ayni olculerde denedim cok hos oldu.
125 gr unu derin bir kaba alin icine bir tutam tuz atin. Pancake yapacaksaniz yarim paket kabartma tozu ekleyin.Unun tam ortasina 1 yumurta kirin ve yavas yavas 300ml sutu tahta kasikla karistirarak ekleyin. Tarifte yarim saat buzdolabinda bekletin diyor ama ben acikcasi bekletmeden yaptim. Teflon tavaya cok az sivi yag koyarak isitin, isinmis tavaya hamurunuzu yavas yavas dokun alt tarafi pisince ters cevirin. Arada altini kontrol etmeyi unutmayin ince oldugu icin cok cabuk pisiyor. Pancakeleri damla cikolata ekliyerekte yapabilirsiniz. Afiyet olsun...

No comments:

Post a Comment

 
Blog Design by Template-Mama.