Tuesday, January 5, 2010

Peynirli Sufle

Borek yapmaya usenirseniz yada acil sicak servis edebileceginiz
bir seylere ihtiyaciniz varsa peynirli sufle tam size gore. Bu guzel
suflenin tarifini buyuk yengemizden edindim.Sagolsun o da seve seve verdi. Gorunce borek sandim ama ici borekten cok daha yumusakti ve erimis peynir tadina hayran kaldim. Hemen yilbasina denedim ve resimdeki ortaya cikti :) Tarifi ise soyle ;
1 yufkayi yuvarlak cukurca bir kabin icine kucuk kucuk elinizle parcaliyorsunuz, 3 yumurta, 200gr rendelenmis eski kasar, 200gr rendelenmis taze kasar, yarim kilo(2 su bardagi) sutu catallla karistiriyorsunuz. Yaglanmamis borcama dokuyorsunuz. 165-170 derecede once ustunu aleminyum folyoyla kapatarak, alti pembelesincede ustunu acarak ortalama 45 dakika yada 1 saate yakin pisiriyorsunuz. Afiyet olsun....

1 comment:

  1. Sevgili Fulya,

    Kolay olmasi itibariyle bu tarifini elimde kalan son yufkalarla denemek istedim. Buzlukta donmus halde bulunan 3 yukfayi mukemmel bir sekilde ayiramadigim icin parca pincik edip hepsini kullandim. Sadece sutu biraz daha arttirdim. Cok guzel oldu acikcasi :)

    Sonra da dusunmeden edemedim, 1 yufka gercekten yetiyor mu diye? Zira toplamda 400 gr rendelenmis peynir baya fazla oluyor. Sikayet yok elbette :)

    Tarif icin tesekkurler...

    ReplyDelete

 
Blog Design by Template-Mama.