Friday, November 6, 2009

Chili con Carne




Bugunku tarifimiz Meksikanin en meshur yemegi aci severlerin vazgecemedigi chili con carne, ben yemek seklinde yapmayi seviyorum eger isterseniz asagidaki tarifi blenderdan gecirip nachosun yanina dip sos olarakta yapabilirsiniz. Meksikali bir arkadasimdan ogrendigime gore kiymasiz yapilan chiliyi blenderdan gecirip sabahlari tortilla ekmegine surupte yerlermis. Yemegin yanina tursu Jalepeno biberi cok iyi gidiyor. Fazla acidan hoslanmayanlar icine biber koymadanda yapabilirler oylede bayagi lezzetli oluyor.
Malzemeler :
1 adet sogan
200-250 gr kiyma
2 kutu siyah meksika fasulyesi (sade onceden pisirilmis konserve kullaniyorum )
2 adet yesil biber (istege bagli aci yada tatli) (resimdeki tarifte ben kirmizi dolmalik biber kullandim)
salca veya domates puresi
2 dis sarmisak
tuz, karabiber, kimyon (koride olabilir)
Once sogani sivi yagda kavurun daha sonra biberleri ve sarmisaklari ekleyin, biberler pistikten sonra domates puresini (yada 2 kasik salcayi) ekleyin, tuz, karabiber ve kimyonuda ekledikten sonra ustunu 2 parmak gececek kadar su koyun ve biraz kaynatin en son olarak fasulyeleri ekleyin 10 dak daha pisirin. Isterseniz uzerine rendelenmis cheddar peyniriyle servis edebilirsiniz cok yakisiyor. Tabiki nachosuda unutmamak gerek... Buen apetito! :)

No comments:

Post a Comment

 
Blog Design by Template-Mama.