Tuesday, November 24, 2009

Rezene...




Resimde gormus oldugunuz bitkiyi uzun zamandir her markete gidisimde goruyordum.Önceleri ne oldugunu cikaramadigim bu kökün nereye ne sekilde kondugunu bir televizyon programinda tesadufen seyrettim. Hemen internetten turkcesine baktim ki bildigimiz rezenenin köküymüs. Internette ozellikle "fennel" diye ararsaniz bir suru degisik tarif bulabilirsiniz. Tadi buram buram rezene cayi gibi agir kokulu degil. Soganin daha tatli daha aromalisi ,hafif anasona benzeyen hos bir tadi var. Ben biraz uzerine zeytinyagi ve tuzla 180 derecede 15-20 dakika firinladim. Patates ve biberide ayni sekilde firinlarsaniz yaninda degisik bir tat elde edersiniz. Avrupa ve Akdeniz (ozellikle Italyan) mutfaginda bu rezene kökünü hasliyarak garnitur olarak yada salataya cig olarak kullaniyorlar. Bence balik buglamaya normal sogan yerine veya soganla beraber cok yakisir. Denemesi sizden...

No comments:

Post a Comment

 
Blog Design by Template-Mama.